Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Wednesday 27 May 2015

#MAHASISWA - KEBANGKITAN DEMOKRASI KDN SEKAT JOSHUA WONG ? @KDNPUTRAJAYA


Kecoh semalam tentang aktivis Negara China iaitu Joshua Wong yang dihalang masuk ke Malaysia sebaik sampai di lapangan Pulau Pinang dan di arah balik oleh Kerajaan Malaysia 


Seperti biasa dari Pihak Pembangkang semestinya menyalahkan KDN kerana menggunakan kuasa untuk menghalang Joshua ini dari memasuki Malaysia alasan mereka Kerajaan Malaysia 'takut' akan revolusi idea dari Joshua ini, ada juga yang menggunakan alasan 'Demokrasi' di Malaysia sudah mati.

Pelbagai tohmahan itu biasa adakala kita lihat PKR dan DAP bersungguh mencuba pelbagai sudut menzahirkan/menyampaikan bahawa 'Pejuang Demokrasi' sering teraniaya di negara kita ini. Apapun pertuduhan kita tak perlu hirau sekarang persoalannya sekarang kenapa menjemput Joshua Wong ini datang ke Malaysia sedangkan kita sedia maklum bahawa beliau adalah individu yang di larang masuk ke negara kita? (fikirkan)

Joshua Wong adalah individu dianggap berpengaruh berkaitan aksi jalanan yang punya rekod cemerlang dengan protes jalanan 'UMBRELLA REVOLUTION ' di Hong Kong tahun lepas yang berlanjutan selama 79 hari. Gerakan Joshua ini amat-amat disokong oleh Gerakan Kristian di beberapa negara ini salah satu sebab Joshua Wong tidak sesuai berada di negara kita dengan niat dan tujuannya dijemput. 

"I believe in Christ. I believe everyone [is] born equal. And they’re loved by Jesus. And I think that everyone, therefore, should get equal rights in the political system" - Joshua wong Oct 2014


Bila kes Joshua Wong ini menjadi topik perbualan di media sosial tidakkah kita terfikir bahawa :

Apakah Mahasiswa Pro Pakatan sudah tidak RELEVEN di Malaysia hingga terpaksa mengimport Mahasiswa dari China ini bantu kempen memburukkan Malaysia di  mata Dunia?



Apa sudah dengan jadi Mahasiswa Pro PKR dan DAP apakah kurang 'KICK' selepas PRU13? atau mereka dipinggirkan? Apakah isu yang dibawa mereka tidak membawa impak kepada negara atau mereka tidak membantu memberi kekuatan dalam PKR dan DAP pada 2015 ini?


Tidak hairan apabila hanya Kerajaan Pulau Pinang mengiktiraf Joshua Wong aktivis atau lebih popular dengan pakat demotrasi jalanan di Hong Kong. Secara umum rata-rata mengetahui siapakah DAP dan apa yang mereka mahu demi kepentingan mereka sendiri.



Komen anda?

2 comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text


 
Blogger Templates