Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Monday 18 November 2013

DAP-TUNTUTAN KOMISEN BUKAN RASUAH KEPADA KERAJAAN P.PINANG @cmlimguaneng



Pengarah Syarikat Banner King, Chan Boon Tong mendakwa DAP telah meminta komisen sebanyak 30 persen daripada syarikatnya untuk membuat sepanduk kempen pilihanraya umum pada tahun 2008.

Menurutnya, wakil DAP yang berunding dengannya telah meminta komisen dinaikkan sebanyak 30% untuk mendapatkan kontrak tersebut.

“Saya menolak tawaran tersebut dan ekoran itu, syarikat saya dimalukan oleh mereka beberapa kali,” kata Chan dalam satu kenyataan media.

Chan yang mendapat kontrak Majlis Perbandaran Pulau Pinang turut mendakwa bahawa peluang perniagaan pengiklanan semakin berkurangan kerana peluang pengiklanan itu telah dimonopoli oleh pihak tertentu dari DAP.

“Sebagaimana anda tahu, sekarang ini syarikat pengiklanan baru di bawah kontrol DAP dan mereka mengambil perniagaan kecil seperti syarikat saya.


“Seluruh pekerja syarikat dan saya adalah penyokong dan pengundi DAP semasa Pilihanraya Umum kerana kami yakin dan percaya kepada DAP,”katanya.

Setiausaha DAP Pulau Pinang Ng Wei Aik dilaporkan FMT hari ini menafikan dakwaan Chan itu dan turut menuduh syarikat tersebut tiada kaitan dengan DAP sebaliknya mempunyai hubungan rapat dengan Barisan Nasional (BN).

Selain itu, Ng menjelaskan sepanduk – sepanduk buatan Banner King terpaksa diturunkan oleh pihak Majlis Perbandaran Pulau Pinang dan Majlis Perbandaran Seberang Perai kerana dinaikkan tanpa permit.

“Banner King hanya memohon permit-permit pada 4 November 2013 lebih kurang jam 11.30 pagi bagi sepanduk-sepanduk yang mempromosikan aktiviti yang akan dianjurkan pada 6 November 2013.

“Mengapa permit-permit tersebut perlu dipohon pada saat-saat akhir dan bukannya pada 1 November 2013 atau lebih awal daripadanya?” katanya.

Ng menambah bahawa pihak MPPP telah menyenaraihitamkan syarikat Banner King kerana banyak kali memasang sepanduk tanpa permit.

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text


 
Blogger Templates