Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Thursday 19 December 2013

PRESIDEN CUEPACS YANG BARU



Tahun 2014 bakal menyaksikan perjuangan CUEPACS yang akan diteruskan oleh Presidennya yang baru menggantikan Dato' Omar Osman. Pengumuman dibuat di Dewan Wawasan, Menara PGRM Cheras petang tadi mengumumkan Azih Muda sebagai Presiden baru bagi CUEPACS. Azih Muda merupakan Presiden Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Pihak Berkuasa Tempatan Semenanjung Malaysis (ANULAE).


Pemilihan Presiden baru CUEPACS dibuat melalui proses pengundian dan Bekas Timbalan Presiden 1 CUEPACS itu menewaskan Presiden Kesatuan Kakitangan Kementerian Pertahanan (KESATRIA), Ahmad Shah Mohd Zain dengan majoriti 390 undi. Azih mendapat 701 undi menggantikan Datuk Omar Osman yang melepaskan jawatan presiden kesatuan itu.

Ahmad Shah memperoleh 311 undi.

Setiausaha Agung NUTP, Lok Yim Pheng turut mengekalkan jawatan Setiausaha Agung CUEPACS.

Keputusan rasmi diumumkan Pengerusi Jawatankuasa Pengiraan Undi, Borhan Mustafa

Tahniah diucapkan kepada Presiden baru CUEPACS dan diharapkan Azih Muda dapat menjalankan kewajipan dan tanggungjawab ini dengan baik serta meneruskan perjuangan untuk memelihara kebajikan lebih 1.4 juta penjawat awam di negara ini. Besarlah harapan kami penjawat awam agar Presiden CUEPACS yang baru ini dapat membangkitkan dan mengetengahkan isu berbangkit terutama isu peng-upgrade-an gred perjawatan yang masih belum sempurna dilaksanakan sepenuhnya.
Dato' Omar Osman

Terima kasih sekalung budi diucapkan kepada Dato Omar Osman di atas khidmat  baik beliau sepanjang menjawat jawatan sebagai presiden CUEPACS. Setiap tahun, beliau setia memperjuangkan isu elaun penjawat awam dan sedaya upaya menjaga kebajikan terutama penjawat awam yang berjawatan kontrak. Semoga perjalanan hidup beliau dipermudahkan Allah.

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text


 
Blogger Templates