Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Friday 20 December 2013

RAKYAT MALAYSIA DI SUDAN TERSELAMAT




Semua 58 Rakyat Malaysia di Juba Sudan Selamat. Kesemua 58 rakyat Malaysia di Juba, bandar raya di Selatan Sudan, berada dalam keadaan selamat, kata Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman malam Khamis. Beliau berkata 44 daripada 58 rakyat Malaysia itu adalah kakitangan Petronas dan Wisma Putra menyelaras dengan pejabat Petronas di Juba serta Kedutaan Malaysia di Khartoum, Sudan dan Suruhanjaya Tinggi di Nairobi, Kenya untuk memantau keadaan.

“Berdasarkan laporan dari Juba, keadaan keselamatan di bandar raya itu bertambah baik dan terkawal. Lapangan terbang dibuka semula dan memulakan operasi hariannya sejak pagi Rabu,” katanya dalam satu kenyataan di sini. Anifah berkata Malaysia prihatin dengan pertempuran yang tercetus baru-baru ini antara dua puak tentera yang bertelagah di Juba. Ikuti kisah lanjut Pertempuran Di Juba, Sudan: Semua 58 Rakyat Malaysia Selamat.

“Malaysia berharap kedua-dua pihak akan menamatkan sepenuhnya pertelagahan ini dan menyelesaikan perbezaan politik secara baik menerusi perdamaian,” katanya. BBC melaporkan bahawa beratus-ratus orang dipercayai terkorban dalam pertempuran antara puak tentera Selatan Sudan yang bertelagah. Pertempuran di Selatan Sudan memasuki hari kedua susulan laporan cubaan rampasan kuasa ke atas Presiden Salva Kiir. Alhamdulillah Semua 58 Rakyat Malaysia di Juba Sudan Selamat

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text


 
Blogger Templates