Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Friday 3 January 2014

HERO HALANG BIBLE BAHASA DARI DIRAMPAS JAIS @MuaamarGhadafi @KDNPUTRAJAYA @mparitbuntar



Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Datuk Mujahid Yusof tiba-tiba hadir dan menjadi hero bagi pihak Pas apabila mengecam tindakan yang diambil Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) merampas bible berbahasa Melayu daripada pejabat Persatuan Bible Malaysia.


Mujahid, yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar, meminta pihak kerajaan persekutuan mengambil tindakan ke atas Jais dari melakukan serbuan atau percubaan menguatkuasakan undang-undang negeri ke atas penganut Kristian.

Tindakan Mujahid yang dilihat bermotifkan politik yang mengambil kesempatan untuk menarik sokongan daripada penganut Agama Kristian di Malaysia.

Mujahid merupakan pemimpin Pas yang memperjuangkan Islam liberal di Malaysia seperti Anwar Ibrahim mempersoalkan serbuan dan rampasan itu.

Mujahid berkata, kerajaan perlu memberhentikan semua tindakan dan tidak membenarkan Jais bertindak tanpa terlebih dahulu memahami sensitiviti yang menyelubungi perkara itu.

P/s : Dulu perjuangkan kebebasan beragama,Hari ini jadi macam ini pula Kesian orang Parit Buntar yang yb mereka hilang selepas PRU13 banyak buat kerja kerja di luar bidang.Sabar je lah orang Parit Buntar.

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text


 
Blogger Templates