Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Tuesday 12 November 2013

Kerana Gemuk Sekeluarga Dilarang naik kapal terbang



Satu keluarga asal Perancis berkata, mereka terdampar di Chicago selepas British Airways menolak putra mereka untuk turut terbang dengan alasan terlalu gemuk. Mereka datang ke Negeri Abang Sam guna menjalani rawatan perubatan .

Kevin Chenais , 22 tahun, menghabiskan setengah tahun di Mayo Clinic untuk rawatan gangguan hormon. Gangguan ini menyebabkan berat badannya terus bertambah , hingga 500 pound atau setara 226,79 kilogram.

" British Airways membawa kami kemari , tapi mereka meninggalkan begitu saja , tak mau mengangkut kami pulang ," ujar Christina Chenais . "Jika mereka boleh membawanya ke sini , kenapa tidak boleh membawa kami kembali ? "

Keluarga itu menghabiskan seminggu di hotel lapangan terbang untuk berusaha menyelesaikan masalah ini hingga kehabisan wang. Mereka lalu memutuskan untuk mengambil satu- satunya pilihan , iaitu naik kereta api ke New York dan kembali ke Perancis dengan pelayaran Queen Mary .

Kevin Chenais memerlukan oksigen dan perhatian perubatan selama perjalanan. “Saya yakin banyak orang berbadan besar seperti saya atau lebih besar tidak boleh melakukan perjalanan kerana mereka mempunyai masalah yang sama,” katanya.

Seorang jurucakap British Airways kepada CBS mengatakan, pasukan perkhidmatan pelanggan terus bekerja untuk mencari penyelesaian.

“Malangnya , tidak mungkin untuk menampung yang bersangkutan secara aman pada salah satu pesawat kami ,” kata juru bicara syarikat penerbangan itu dalam satu kenyataan.

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text


 
Blogger Templates