Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Thursday 28 November 2013

KUCING KURAP SITA PENIAGA MELAYU LAGI (VIDEO)

KLIK FOTO

Insiden ini berlaku di bandar Perda bukit mertajam di mana Penguatkuasa Mpsp telah menyita atau merampas perkakasan peniaga yang dikatakan gagal membayar kompaun.Apa pun kita harus berterima kasih kepada lim guan eng kerana arahan sitaan dibuat atas keputusan beliau sendiri.


Sekali lagi terima kasih harus kita ucapkan kepada Lim Guan Eng semenjak ditakbir urus P.Pinang sudah ramai peniaga melayu tutup kedai bukan kerana perniagaan itu tak maju tetapi kes sama seperti ini."Strategi untuk mematikan perniagaan bukannya susah hanya keluarkan arahan untuk mereka berpindah randah dan tekankan bayaran".Cadangan ini pernah diungkapkan dalam mesyuarat sesama Ahli Majlis Mpsp tetapi dalam Mandarin.

Baru ini kita telah dikejutkan di media sosial kakitangan Mpsp ini diberi gelaran "Anjing kurap" oleh Jeff oii dari pihak Dap.

Apa yang menghairankan hanya segelintir kakitangan Mpsp yang mengambil tindakan dan yang lain hanya mengangguk diam.

Seperti video dibawah,peniaga tersebut mempertikai mengapa pihak berkuasa tidak mengambil tindakan yang sama terhadap penjaja kaum cina yg turut melakukan kesalahan serupa sperti di Jalan Raja Uda (Parlimen Guan Eng,Bagan) dan Pekan Lama Bukit Mertajam.


"Kami hanya menjalankan tugas" ayat lapuk yang tak sudah sudah.Rasa2 Peniaga tu nak cari rezeki macam mana? Semenjak Dap perintah MH dah hilang respect dan makin benci dengan penguatkuasa Mpsp ni.Penakut dengan peniaga cina.Diskriminasi makin menjadi jadi.Nak jilat pun agak agak la


No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text


 
Blogger Templates