Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Monday 16 December 2013

OPS BANJIR-ROTI GARDENIA ITU MILIK KITA!




Baca dgn berlapang dada dan berfikiran terbuka. Ianya mungkin panjang namun amat berguna demi kesatuan ummah!

Banjir adlh bencana. Banjir juga sbg ujian dan dugaan drp Tuhan bg menguji kesabaran dan kekuatan iman hamba-hambaNya.Ada yg menjd mangsa banjir hilang kesabaran dan kewarasannya. Namun apa yg utama adalah bersyukur kpd Allah swt dan redha dgn ketentuanNya, Insha Allah akan bertambah iman dan takwa. Yakin dan percayalah bahawa setiap yg berlaku pasti ada hikmah terbaik buat semua!

Masihkan kalian ingat ttg kisah roti? Kekadang di saat kita senang kita tidak pandang pun ttg biskut kering atau sardin. Tapi di saat banjir itulah menjd hidangan paling nikmat! Maknanya jgn memandang rendah kpd sesuatu atau seseorg kerana suatu hari nanti pasti kita memerlukannya!

Kisah Menteri Besar, pemandu lori dan pemilik roti Gardenia mungkin semakin kita lupakan. Ada sesuatu yg menarik ttg kisah ini sebenarnya!


Pelbagai kutukan dan hinaan kita berikan ttg Menteri Besar Trg ini. Kenapa? Kerana byk sgt cerita rekaan dan palsu yg disebarkan termasuklah oleh kita walhal kita tidak mengenali langsung peribadinya pun. Itulah yg sering kita lakukan kpd pemimpin2 yg lain sehingga seolah2 hanya yg buruk shj ada pd pemimpin negara! Akibatnya, ramai rakyat yg benci kpd mereka walhal segala cerita dan berita yg dibawa kebanyakannya dusta dan nista semata. Percayalah bhw dlm setiap diri manusia pasti ada kebaikannya. Ambillah kebaikan yg ada. Terima kasih buat MB Trg kerana tggjawab segera membantu mangsa yg tersekat dlm banjir!

Pemandu Roti Gardenia. Pemandu ini seorg yg jujur pd tugasannya. Beliau tetap tidak membuka lori roti sehingga MB Trg yg kebetulan lalui kawasan tersebut menelefon pengurusnya dan memborong semua roti Gardenia utk mangsa yg tersekat di jalanraya kerana banjir!

Pemilik roti Gardenia. Siapakah pemilik roti Gardenia yg menghalalkan semua roti di makan mangsa banjir dan menolak bayaran oleh MB Trg? Orgnya adalah suatu nama yg sering dihina dan dikutuk pembangkang dlm Parlimen dan ceramah2. Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhari.


Beliau adlh satu2nya org Melayu dlm 10 kedudukan sbg org paling kaya di Malaysia namun sikapnya amat "low-profile". Pembangkang dan rakyat dihasut oleh Cina DAP supaya membenci sesama Melayu sehingga mereka lupa bhw 9 org lg yg terkaya di Malaysia itu bukannya berbangsa Melayu! Kenapa Syed Mokhtar shj yg menjd mangsa? Apakah kerana beliau kaya dan berbangsa Melayu. Menarik utk dikongsi mengenai kisah hidup Syed Mokhtar yg asalnya adalah anak org miskin setakan belajar hingga Tingkatan 5 namun berjaya menjd antara org terkaya melalui segala usaha yg gigih. Mendaki dr tangga ke tangga hingga ke puncak kekayaan namun perangai dan sikapnya tetap tak berubah. "Cool dan humble". Syed Mokhtar adlh antara individu yg paling banyak membantu meningkatkan syiar Islam, sosial dan ekonomi ummah. Syed Mokhtar membantu beratus anak yatim dan miskin juga anak2 org Islam Palestin dll. Dibiayai kos pengajian dan asrama bahkan berjuta wang dihabiskan bg tujuan ini melalui dana yg disalurkan melalui Yayasan al-Bukhari. Deretan kedai Al-Souq, Alor Star diberikan ruang utk org2 Islam yg susah meniaga dgn percuma dan ada sewaan yg amat sedikit nilainya.

Mengapa kita sering menghina sesama bangsa dan agama walhal kita langsung tidak mengenali peribadi dan sikap sebenar empunya diri. Justeru, belajarlah meningkatkan iman. Bersyukurlah menjd anak Melayu di bumi bertuah Malaysia. Hanya Melayu shj yg mampu menolong Melayu sedang org lain hanya sekadar menyedut hasil kita. Ayuh bersatu demi ummah. Lupakan semangat kepartian kerana PARTI hanya alat utk mendapatkan kuasa. BERSATULAH BANGSAKU. Berhati2 dgn agenda halus DAP. Tahniah Syed Mokhtar kerana berjiwa spt Abu Bakar RA, kekayaan yg digunakan demi kebaikan ummah!

Sokong barangan buatan org Islam. Belilah produk milik umat Islam. Makan Roti GARDENIA. Masak guna minyak SAJI. Gosok gigi guna Ubat Gigi MUKMIN. Dan lain2 lagi. Ayuh bersatu menyokong sesama Islam. Takbir!

Sebarkan maklumat ini utk perkongsian bersama supaya sdra seagama kita sedar dan tidak akan mudah terpedaya dgn mainan licik musuh2 Islam yg cuba memecah-belahkan kita. Ayuh BERSATU!

Ikhlas demi agama dan bangsa,
GerakanRakyatPrihatin (GRP)

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text


 
Blogger Templates