Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Wednesday 5 February 2014

(VIDEO) GAGAL LARIKAN KERETA SUSPEK DIBELASAH DENGAN KEJAM




Tersebarnya sebuah video di mana seorang lelaki berpakaian hitam dibelasah oleh orang ramai. Suspek dibelasah, disepak dan diterajang kerana dia didakwa cuba mencuri sebuah kenderaan di tempat letak kereta Jusco Bukit Tinggi, Klang

Dalam masa suspek dibelasah bertubi-tubi, suspek sempat merayu mereka berhenti membelasahnya dan suspek turut memberikan alasan yang dia hanya ingin meminjam kereta tersebut.

Berang dengan alasan dan perbuatannya, orang ramai terus mengambil tindakan sendiri tanpa menghirau beberapa orang tua yang bertindak menghalang mereka membelasah suspek.

Video ehsan dari Facebook Malaysian Crime Watch Task Force


Meskipun anda menjadi mangsa kepada jenayah yang berlaku, tidak bermakna anda boleh mengambil tindakan sendiri. Negara kita mempunyai undang-undang, gunakan saluran yang betul untuk menghukum si penjenayah.

Mencederakan, mencacatkan penjenayah juga membolehkan si pelaku layak dihukum oleh mahkamah jika penjenayah membuat laporan polis.

P/S : Gua tak setuju dengan cara ini.Terlampau Melampau.Mujur suspek tak lapor Polis.Ingat beliau juga ada hak.Bukan nak membela tapi jadi kasihan akibat sikap ghairah yang mahu tunjuk handal.

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text


 
Blogger Templates