Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Monday 29 September 2014

USTAZAH SERAKAH DAN ISTIQAMAH (moga bahagia @abby_abadi112 dan @khairul_azli )




Bila sebut nama Abby Abadi umum sudah kenal Ustazah segera ini dengan pelbagai kontroversi yang sama.Iaitu gemar kaitkan segala musibah atau isu semasa tak kira sama ada masuk akal atau tidak dengan kerajaan Barisan Nasional.Kita sedia maklum itu kerjayanya mengambil upah untuk burukkan kerajaan ok itu kita sedia maklum.

Kontroversi yang kita ketahui juga Ustazah Abby Abadi terkenal dengan konflik keretakkan rumah tangga iaitu kerap KAHWIN + CERAI+BERCINTA+PUTUS bukanlah suatu isu yang elok untuk kita persoalkan kerana jodoh cerai ini kerja ALLAH SWT bukan dalam bidang manusia seperti beliau.

TAPI...kenapa ada tapi? MH bukan gemar dengan Ustazah PAS yang suka meroyan ini hanya berasa pelik kenapa perangai dan aibnya sentiasa dibuka untuk tontonan umum? Bukan orang lain puncanya atau mana-mana media padahal diri sendiri yang keluarkan melalui medium instagram,twitter dan facebook nya sendiri.Apakah ini 1 penyakit atau sindrom dari lagha berhijrah ke arah menjadi baik? Ini jadi persoalan yang tak mampu MH jumpa hingga ke hari ini.

MH bertuah kerana pernah terserempak Ustazah Abby ini di Sungai Limau sewaktu kereta merahnya rosak ditepi jalan.Mulanya niat mahu membantu tapi ramai sudah hulurkan bantuan termasuk lah Leman PAS pun berada disitu maka MH sekadar pemerhati keadaan.Apa yang buatkan MH terkejut ditengkingnya suami baru iaitu si Farhan disitu.Mungkin rimas tidak membantu rasanya.Apa yang lagi menarik pada keesokkan harinya beliau menafikan kejadian tersebut apabila beberapa blog termasuk dari Sinar Harian.Dari situ MH melihat Ustazah Abby ini benar-benar seorang MUSIBAT paling hebat.

Mungkin ada benarnya kata bekas suaminya si farhan baru-baru ini didalam facebook berbunyi :


Farhan lebih tahu kerana dia bekas suami si Ustazah ini.Ok apapun bersama kita doakan yang terbaik buat Ustazah Pas ini agar ditemukan dengan jodohyang mampu mendidik dan membimbing seperti yang sudah kita dikenalkan oleh Abby Abadi iaitu individu bernama Khairul Azli yg di maklumkan sendiri oleh Abby mereka kenal sudah hampir 4 TAHUN di instagram dan Portal Sinar Harian.


Harap tiada cakaran maut lagi jika ada jodoh.Dan elakkan keluarkan aib peribadi untuk meraih publisiti murahan di media mana mana.Apapun tabik dengan Ustazah Abby Abadi dengan 1 ayat paling WIN hingga MH tak mampu lupakan pada malam ini di Sinar Harian iaitu :

"Kenapa mesti berprasangka yang tak sudah-sudah ya? Orang lain pun ada kawan lelaki, siap berpeluk sakan lagi. Tapi kami tak sebab kami takutkan ALLAH SWT.


No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text


 
Blogger Templates