Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Pages

Monday 20 January 2014

(9 Poster) BAPAK REFORMIS TERUK DIBULI MEDIA SOSIAL HARI INI @anwaribrahim




Rangkaian berita-berita hangat hari ini dimulakan dengan peristiwa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dilarang pihak Imigresen Jepun daripada memasuki negara itu petang semalam biarpun telah tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Narita di Tokyo.

Menurut pihak berkuasa negara Nippon itu, Anwar dilarang untuk memasuki Jepun kerana hukuman penjara yang dikenakan ke atasnya pada tahun 1999.

Bagaimanapun, Anwar mempersoalkan alasan berkenaan kerana sebelum itu beliau telah memasuki negara matahari terbit itu sebanyak tiga kali iaitu pada 2006, 2009 dan tahun lepas.

Hari ini, peristiwa itu menjadi bahan jenaka di laman media sosial seperti Facebook dan Twitter.


Pemikiran kreatif para pengguna internet menghasilkan banyak gambar dan poster berkaitan peristiwa berkenaan sehingga turut mengambil watak ikon animasi Jepun dalam jenaka mereka.

Antara watak yang diadaptasikan kepada terhasilnya jenaka ini ialah watak adiwira Ultraman, Doraeman dan kanak-kanak nakal Sin Chan.

Pelbagai versi dihasilkan pengguna kreatif di internet dengan ada di antaranya mencipta dialog dan kata-kata lucu di antara Ultraman.

Antara satu daripadanya menunjukkn dua Ultraman mengawasi keadaan sekeliling sambil berkata “Nampak anwar berahim.. FIRE!!.”


“Bereh boh!” jawab Ultraman yang satu lagi dalam dialog versi loghat Kelantan.

Beberapa minggu lalu, puak pembangkang membuat lawak kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kerana kenyataan beliau berkaitan sayur kangkung yang dijadikan contoh kerana sudah turun harga, hari ini Anwar pula dibahan oleh pengguna laman sosial kerana dilarang masuk je Jepun.

Kalau penulis la, memang malu tahap gaban dah apabila disuruh ambil penerbangan pertama untuk pulang ke Malaysia, kalau tak ada duit nak beli tiket, tak ke kecoh..

Setakat Najib kena bahan isu Kangkung apalah sangat… Anwar kena bahan isu Jepun lagi teruk.. Ultraman, Doraeman dan Sin Chan semua dah boikot beliau serta dilawakkan dalam tahap yang paling memalukan.

Allah bagi balasan terus tanpa nak tunggu apa-apa pun lagi.

Anda lihat antara beberapa rangkaian poster dan gambar yang dihasilkan berkenaan insiden ini.







Mynewhub

2 comments:

  1. Anwar IIbrahim mempunyai agenda tersembunyi, kebanyakkan rakyat Malaysia tidak mengetahui. Merancang pelbagai bentuk isu dengan tujuan menutup isu lebih besar yang tersembunyi. Anwar memang pakar memanipulasi keadaan akantetapi segalanya rancangan jahatnya akan kembali kepadanya dengan Qada dan Qadar Alllah SWT. Pengarah sebenar "ALI BABA BUJANG LAPOK" dengan 40 penyamunnya. Anwar Ibrahim akan menerima kesudahan cerita rekaannya sepertimana penghabisan cerita tersebut. Insyallah...

    ReplyDelete

 

Sample text

Sample Text

Sample Text


 
Blogger Templates